U bent op de pagina:Uitslag van het onderzoek naar klantervaringen gehouden in januari/februari 2009.

Uitslag van het onderzoek naar klantervaringen gehouden in januari/februari 2009.


In de 1ste twee maanden van 2009 hebben wij een enquête gehouden onder onze klanten.

De gebruikers van diverse typen vitalisers zijn te onderscheiden in twee groepen, te weten particulier en zakelijk. Een - in onze ogen - opmerkelijk hoog percentage van 64% van de aangeschreven klanten heeft het formulier ingevuld terug gestuurd. Van de personen die hebben gereageerd, gebruikt ongeveer 80% een vitaliser als particulier en ± 20% heeft de vitaliser voor zakelijk gebruik aangeschaft.

Helaas zijn van onze klanten nogal wat emailadressen onbekend of waren deze niet meer in gebruik. Mocht u ook een enquêteformulier willen invullen, dan kunt u via onderstaande link het formulier invullen en aan ons terug sturen. Wij stellen dit zeer op prijs.

 
Dan volgt hier de uitslag per gebruikersgroep:
 
PARTICULIERE GEBRUIKERS:
 
Stelling 1:
 

 

‘met de vitaliser kun je minder zeepproducten gebruiken’

 

49,43%is  het met de stelling eens
Oneens met de stelling is 9,20% van de respondenten en 41,38% weet het niet.
 
Stelling 2:
 

 

‘met de vitaliser is het water veel lekkerder’

 

Niet geheel tot onze verbazing is 85,23% het hiermee eens, 3,41% is het hier mee oneens en 11,36% weet het niet.
 
Stelling 3:
 

 

‘met de vitaliser verbetert de weerstand, verkoudheid komt minder vaak en minder heftig voor’

 

56,98% van de particuliere gebruiker is het hiermee eens. Oneens 6,98% en 36,05% vulde in dat men dit niet kon beoordelen.
 
Stelling 4:
 

 

‘met de vitaliser verandert de structuur van kalk in het water. Kalk is minder agressief en een kalksluier is makkelijker te verwijderen’

 

68,60% is het hier mee eens, 10,47% niet en 20,93% vindt dat ze dit niet kunnen beoordelen.
 
ZAKELIJKE GEBRUIKERS:
 
Stelling 1:
 

 

‘met de vitaliser kun je minder zeepproducten gebruiken’

 

25% van de zakelijke gebruiker vindt dit ook, 18,75 niet en 56,25% kan het niet beoordelen.
 
Stelling 2:
 

 

‘met de vitaliser is het water veel lekkerder’

 

Ook door de zakelijke gebruiker wordt er natuurlijk water gedronken en bewust geproefd. Het percentage dat vitaal water lekkerder vindt is, 87,30% de overige 12,70% proeft geen verschil of drinkt het water wellicht niet. Bij zuiver industrieel gebruik van de vitaliser is dat een logische gevolgtrekking.
 
Stelling 3:
 

 

‘met de vitaliser verbetert de weerstand, verkoudheid komt minder vaak en minder heftig voor’

 

25,4% is het hier mee eens, 37,2% niet en 37,4% weet het niet.
 
Stelling 4:
 

 

‘met de vitaliser verandert de structuur van kalk in het water. Kalk is minder agressief en een kalksluier is makkelijker te verwijderen’

 

Op deze stelling reageert 46,67% met eens en 50,03% vindt dat ze dit niet kunnen beoordelen. 3,3% van de zakelijke gebruikers is het met deze stelling niet eens.
 
Stelling 5:
 

 

‘met de vitaliser bespaar ik kosten’

 

Eens, 21,4% en oneens, 18,9%, houden elkaar ongeveer in evenwicht. Voor 59,7% is kostenbesparing niet van toepassing.
 
De overige vragen hadden betrekking op het feit of men toestemming geeft om de opmerkingen van de open vraag op de website van Aqua Aurora te mogen gebruiken en tevens of men een foto wil laten plaatsen.
 
Een aantal verhalen treft u al op deze vernieuwde website aan onder ‘ervaringen’.
Onder diegenen die de moeite hadden genomen om het formulier ingevuld terug te zenden zijn 5 minivitalisers verloot. Bij Kikki Passenheim en Lou Steenbergen in Terwolde heeft Henk een minivitaliser type kraan, gebracht. Kijk maar onder ‘nieuws’. De heren van der Kamp, Nijssen en Saris hebben de minivitaliser inmiddels ook ontvangen. De 5e winnaar heeft helaas niet gereageerd, wij doen nog steeds pogingen hen te bereiken.
 
Hieronder nog een aantal zeer gevarieerde quote’s:
  • Positiever gaan denken en handelen.
  • De overgevoeligheid voor koffie en alcohol lijkt te verminderen.
  • De bevedering van mijn vogels is altijd zachter dan die van een gekochte vogel.
  • Voor mij is de hoofdzaak dat het water veel lekkerder is en makkelijker wegdrinkt.
  • Sinds montage vitaliser zijn we minder vaak ziek (griep) geweest als voorheen.
  • Ik geloof in de vitaliser, maar praktisch merk ik niets
     

Hoewel we ons ervan bewust zijn dat dit onderzoek geen enkele wetenschappelijke waarde heeft willen we u de uitslag ervan toch niet weerhouden. Vanaf deze plaats willen we iedereen die de enquête heeft ingevuld bedanken. Het is voor Aqua Aurora aanleiding om op termijn een dergelijk onderzoek te herhalen.